Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Post-Covid Schooling : Future Alternatives to the Global Normal
Author:
ISBN: 9783030878245 9783030878252 9783030878269 9783030878238 Year: 2021 Publisher: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book questions the consensus that contemporary formal schooling is of clear cut and undoubted benefit to pupils. During lockdowns caused by the global COVID-19 pandemic, governments and various other actors have been trying to get children and young people back into school as quickly as possible. While there are any numerous beneficial aspects of schooling, the book asks whether accepted models and practices of schools should change in a post-COVID world. By critically examining the everyday nature of 'normal' schooling, the book demonstrates that many aspects of schooling are not necessarily beneficial to pupils, and can be directly harmful: in doing so, the author imagines a future of schooling that could better support and benefit its students. Clive Harber is Emeritus Professor of International Education at the University of Birmingham, UK. His research interests include education for peace and democracy on the one hand, and education for violence and authoritarianism on the other.


Book
Survivalgids : Wat als pesten je (k)raakt?
Author:
ISBN: 9789462346994 Year: 2021 Publisher: Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Word jij gepest? Zie je het gebeuren? Of pest je misschien zelf wel eens? Is pesten iets dat je raakt of kraakt? Dan is dit boek zeker iets voor jou!.


Book
Wicked arts assignments : practising creativity in contemporary arts education
Authors: ---
ISBN: 9789492095756 9492095750 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Valiz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wicked Arts Assignments zijn gewaagde, ongebruikelijke, dwarse, grappige, poëtische, inspirerende, sociaal betrokken of anderszins uitdagende kunstopdrachten. Iedereen die kunstlessen geeft, kent ze: zon opdracht die ogenschijnlijk simpel is, maar die deelnemers, studenten en leerlingen maximaal uitdaagt. Veel kunstenaars, musici, theatermakers, dansers en kunstdocenten hebben die ene favoriete, vaak gebruikte opdracht waarin alles samenkomt: artistieke visie, pedagogische aanpak en liefde voor bepaalde technieken of methoden.De bijna honderd hier verzamelde kunstopdrachten sluiten aan bij beeldende kunst, performance, theater, muziek, dans en design, maar belangrijker nog: ze stimuleren interdisciplinariteit. Zij weerspiegelen themas, werkwijzen en concepten uit de hedendaagse kunsten en bieden mogelijkheden om over onszelf, kunst en de wereld anders na te denken. Het eerste deel van dit boek geeft inzicht in kunstopdrachten vanuit historische, artistieke en educatieve perspectieven, aangevuld met interviews met experts in hedendaagse kunst en onderwijs. Het tweede deel vormt de betreffende verzameling kunstopdrachten, voorzien van een toelichting en originele uitwerkingen in beeld. De opdrachten kunnen in verschillende contexten worden uitgevoerd: van basisscholen tot hoger onderwijs, van thuis tot de (online) gemeenschap en van Bogotá tot Istanbul. Ze zijn bedoeld om de verbeeldingskracht van zowel docenten als studenten te prikkelen en aan te sporen tot nieuwe, urgente educatieve en artistieke praktijken.https://www.valiz.nl/publicaties/wicked-arts-assignments?highlight=WyJoZWlqbmVuIiwiZW1pZWwiXQ==

Listing 1 - 3 of 3
Sort by